איך לשלב צבעים במלתחה?

לחלקנו, שילוב צבעים הוא עניין של מה בכך. לאחרים, שילוב צבעים או יותר נכון מחסור ביכולת לשלב צבעים, יכול לגרום להם לפנות לצבע השחור כמוצא יחיד.

אל תבינו אותי לא נכון, אני לא נגד שחור. להפך, באופן אישי, שחור הוא אחד הצבעים הנכונים שלי. אולי כדאי שתשבו לפני שאספר לכן ששחור לא מחמיא לכל אחת. בניגוד לדעה הרווחת ששחור מתאים לכל ולכולן, בסדרת הרשומות הקרובות שיעסקו בצבע, תלמדו לזהות איזה צבעים יחמיאו לכן, איך לשלב צבעים במלתחה ומתי ואיך ניתן לחרוג מהכללים.

מוכנות? מתחילים.

כדי להעשיר את המלתחה מומלץ לכל אישה ללמוד להשתמש בגלגל הצבעים ככלי. 
גלגל הצבעים מגדיר את היחסים ההרמוניים בין הצבעים. ראשיתו בצבעי יסוד (זוכרים מכיתה ב’?) אדום (מג’נטה למתקדמים), כחול (ציאן) וצהוב. אחריהם הצבעים המשניים הנוצרים מעירבוב של שני צבעי יסוד. ולבסוף נוצרים גוונים נוספים כתוצאה מעירבוב של כל הצבעים וכן עירובבם עם לבן ושחור לקבלת גוונים נוספים.
גלגל הצבעים

אז איך נשלב צבעים במלתחה לקבלת מראה הרמוני?

שילוב צבעים מונוכרומטי

 אולי הדרך הכי קלה ואינטואיטיבית להשתמש בצבע. השילוב מבוסס על גוונים שונים של צבע אחד. הנה כך:

שילוב צבעים מונוכרומטי

צבעים משלימים

 נמצאים בצדדים מנוגדים של הגלגל לצבעים אלו ניתן להוסיף גוון שלישי, מבליט, שמופיע בגלגל הצבעים לצד אחד הצבעים שנבחרו. הצבעים המשלימים עלולים להתפס כשילוב נועז מידי וחשוב לזכור שהכוונה כאן היא לא לשלב מכנסיים ירוקים עם חולצה אדומה אבל כן להשתמש בצבעים המשלימים כאקצנטים, מדגישים. ניתן לשלב צבע משלים בצורת אביזר או בצורת גופיה (מראה השכבות) שתשלים את המראה.

צבעים משלימים

שילוב צבעים אנלוגי

בשילוב זה ההרמוניה מתקבלת על ידי שימוש בצבעים סמוכים מהגלגל.

שילוב צבעים אנלוגי

לכל השילובים האלה תמיד אפשר להוסיף צבעים נייטרלים כגון אפורים, קרמים ובז’ים למיניהם. בעיניי, לקבלת מראה עשיר תמיד רצוי לשלב לפחות שלושה צבעים במראה אחד, גם אם אחד או יותר מהצבעים הם נייטרליים.

עולם הצבע הוא מורכב ומרתק. מבטיחה ללחוש עוד סודות מתחום הצבע בקרוב.

לקראת הבחירות

אם יש בינות לקוראות פוליטיקאיות במסווה או סתם בנות עם אג’נדה, הכתבה הבאה עשויה לעזור לכם להגדיר את המלתחה שלכן בדרך לפיסגה. הכתבה לקוחה מ Mako

הג’ינס הזה

אישה יכולה להסתפק לטעמי בתסרוקת, תיק וג’ינס אחד מעולה. הסקיני עדיין איתנו אבל הבשורה האמיתית של אופנת 2011 הם מכנסי הflare הלא הם המכנסיים הרחבים/

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. ענבר

    תודה! כמה שימושי. מדפיסה ותולה בארון.

  2. גנית

    תודה, זו הזדמנות נפלאה להודות לך שוב ובעיקר על ה”גמילה” משחור, מאחת שלא היה לה בגד אחד שלא היה בצבע שחור, אני היום לא מסוגלת למדוד אפילו שחור, כשאני הולכת לקנות בגדים אני מראש מבקשת “רק לא שחור”. כשאמרת לי את המשפט “גמילה משחור” בפגישה, די גיחכתי לעצמי כי זה לא היה נתפס בעיני אבל היום אני לא מבינה איך הייתי קודם…
    תודה,
    גנית

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.