5 טעויות השיווק בפייסבוק שאת לא יודעת שאת עושה

5 טעויות השיווק שאת עושה בפייסבוק ולא יודעת

אתמול העברתי הרצאה על שיווק בפייסבוק לעצמאיות בתחילת דרכן וכשסיימתי אותו האצבעות שלי כתבו מעצמן את הפוסט הזה, כי הבנתי שלא רק שאת לא מקדמת את עצמך כשאת עושה את הטעויות הללו – את אפילו פוגעת בשם שלך!

אני באמת מאמינה שכדי לבנות עסק יציב, עם זרם קבוע של לידים (מתעניינות בשירות שלך) ולקוחות שכבר בחרו לעבוד איתך , את צריכה שיהיה לך  משפך שיווקי ברור, עם לוגיקה וקשר לקהל היעד שלך ומה שהוא רוצה ובשל לקנות ממך. אבל, אני גם יודעת שכשאת בתחילת דרכך כל עניין השיווק נראה פשוט overwhelming  עד לכדי שיתוק של עשייה.

זאת הסיבה שאני אוהבת להקדיש חלק משיעורי השיווק בקורס סטיילינג מקצועי למה שאני קוראת לו:

חיזור גורלי – שיטת ‘גרילה’ לשיווק בפייסבוק

אפשר להרגע ולהוריד את השכפץ

אני לא מתכוונת שתתקיפי אנשים בפייסבוק עם השיווק שלך,

אני יותר מתכוונת  לפעולות פשוטות שאת במילא עושה בפייסבוק אבל ברגע שתדייקי אותן, הן ישאו פרי וישרתו את השיווק.

העידן הדיגיטלי הביא עימו הרבה חידושים אבל כולם מתבססים על האינסטינקט האנושי הבסיסי ביותר – חיבור בין אנשים. זו הסיבה שפייסבוק כל כך מצליח – כי זו פלטפורמה לחיבור בין אנשים. אבל מי שלא מבין את צרכי התקשורת הבסיסית בין אנשים לא תצליח לשווק אפקטיבית בפייסבוק ורשתות חברתיות. העניין הוא שרב הטעויות נובעות מחוסר הבנה בסיסי של המדיום הזה.

אז הנה 5 הטעויות שאת עושה כשאת משווקת בפייסבוק :

#טעות מספר 1: אני ואני ואני ואני –

אולי זה יהיה לך מפתיע ממש, אבל את הלקוחות הפוטניציאליות שלך את לא ממש מעניינת…. רב האנשים אוהבים לדבר על.. עצמם.

אז זה נכון לגבייך אבל זה נכון גם לגביי מי שקוראת אותך. הלקוחה שלך רוצה שתדברי עליה..

ולכן אם תמשיכי להעלות פוסטים שבהם את מספר לה כמה את טובה במה שאת עושה, כמה הלקוחה האחרונה החמיאה לך, ותמונות של הבגדים שאת לובשת מהר מאד העוקבות שלך יאבדו עניין.

במקום לספר לה מה את יכולה לעשות, ספרי לה מה היא יכולה להשיג.

התוכן יהיה זהה. ההגשה היא זו שמשנה את הטעם שישאר לה.

#טעות מספר 2: הרבה רעש רקע, מעט מאד ערך

מה אנחנו בסה”כ מחפשים בעולם רווי תוכן דיגיטלי? שמישהו ירגש אותנו, יחדש לנו, יתן לנו ערך לחיים.

לתעד את הפעילויות היומיומיות שלך בתור סטייליסטית / מאפרת / מנחת סדנאות זה נחמד, אבל ממצה את עצמו די מהר.

אני קוראת לזה רעשי רקע. יש גבול כמה אפשר לסבול את זה.

במקום זה – תני לקוראים שלך ערך. משהו שיגרום להם לשינוי קטן, שיגרום להם להרגיש טוב עם עצמם, שיחסוך להם זמן, כסף או אנרגיה או במילים אחרות – משהו שיהיה שווה את הזמן שלהם.

אנחנו כל כך רוויות במסרים שמספיק משהו איכותי וקטן כדי לחולל שינוי ולגרום לה לרצות עוד ממך.

הריכוז בעצמי ולא בתועלת של הלקוחה גורם להרבה עצמאים ועצמאיות לעשות את הדבר הכי מעצבן – לפנות אלייך ולבקש חברות בפייסבוק ואז בשנייה שאת מאשרת , הם יזמינו אותך לעשות לייק לדף העיסקי שלך!

בעולם האמיתי זה נראה ככה: הכרת מישהי בתור בסופר, לחצתן ידיים ושנייה אחר כך היא תקח אותך ביד ותגיד לך תראי, החנות שלי פה, ממש מעבר לכביש, אני לוקחת אותך לשם עכשיו!

הלו הלו הלו! ככה לא עושים חיזור גורלי.

את רוצה שהיא תתעניין בשירותים שלך? תני לה טעימה מהמטעמים שלך! תני לה ע-ר-ך !

היא כבר תבוא בעצמה לקנות.

# טעות מספר 3: לוגו במקום תמונה

פעם חשבתי שכדי שיתפסו ממני בעלת עסק עסוקה ומבוקשת כדאי שאשים את הלוגו שלי כתמונת הפרופיל. ככה אנשים יחשבו שאני ממש ענקית, מינימום קוקה קולה…

היום אני מבינה איזו טעות זו היתה –

אנשים רוצים לקנות מאנשים. לא מחברות ענק. כשאת משתמשת בלוגו במקום בתמונת פנים את משדרת לאנשים חוסר נגישות ובעיקר חוסר בהירות לגביי מי עומד מאחורי התוכן בעמוד הזה.

אפשרי לעוקבים שלך להכיר אותך באמת. לא צריך לצייר תמונה מושלמת. הרשתות החברתיות מלאות בתמונות של אושר מזוייף אבל האמת היא שכנות, אותנטיות וגובה העיניים זה הרבה יותר סקסי.

זאת ועוד – באופן אישי האנשים היחידים שאת בקשות החברות שלהם אני לא מאשרת זה אנשים שיש להם לוגו במקום תמונה.

תבינו – מעל לכל זו פלטפורמה חברתית. נכון, אנחנו חברה צרכנים ואוהבים לקנות מוצרים ושירותים שיקלו על החיים שלנו, אבל אנחנו ממש לא אוהבים שמוכרים לנו… נכון?

אז אני לא מאשרת חברים ללא פנים בדיוק כמו שלא הייתי נפגשת לקפה עם ‘דפוס רמת השרון’. אולי עם חגית שבבעלותה בית דפוס כן. אבל אני אוהבת את החברים שלי… נו.. בני אדם. לא עסקים.

# טעות 4: צילומי מסך של וואטסאפים מהלקוחות שלך

טוב, תקשיבי!

אין דבר יותר מעצבן מזה.

ראשית – אף אחד, חוץ מאמא שלך שסופר מתגאה בך עכשיו, לא מקדיש זמן לקריאת תוכן ההודעות. זה מופיע על המסך כטקסט צפוף וקטן ובעיקר… פולשני.

תחשבי על זה רגע- טקסט שהלקוחה שלך שלחה לך באופן אישי לוואטסאפ מרגיש פתאום מוצא מהקשרו ואפילו.. כפגיעה בפרטיות. אפילו אם הלקוחה שלך איפשרה לך לפרסם את תוכן הטקסט זה עדיין לא הפורמט המתאים.

מה כן לעשות?

בקשי מהלקוחה שלך להכנס לעמוד העיסקי שלך ולכתוב לך משוב . ככה זה יופיע בצורה אותנטית בשם אומרו, מי שיכנס אלייך לדף יוכל לראות ואין בעיה שתשתפי את הטקסט הזה בעצמך, אבל הוא הגיע מהלקוחה.
בקשי ממנה לתייג אותך על פוסט מפרגן, תזמיני אותה להעלות תמונה של הלוק שלה בעמוד שלך וכו’. העיקר שיבוא ממנה.

כנסי רגע לנעליים של הלקוחה שלך – האם היא היתה מרגישה בנוח לפנות אלייך אם היא מרגישה ש”תחשפי” אותה אחר כך?

#טעות 5 : להציע שירות למי שלא ביקש אותו

יש כל כך הרבה דרכים ליפול בטעות הזאת ואני כבר אדגים אבל לפני כן בואו נבין משהו בסיסי.

אי אפשר לעזור למי שלא ביקש ממך עזרה.

אפילו אם את חושבת שיש לך בדיוק את הכלי המתאים ואת המוצר המדוייק ואפילו אם כבר עזרת לעשרות אנשים שהיו במצבו. כדי שמשהו באמת יעזור – הצד המקבל צריך להיות פתוח.

וכשאת מציעה עזרה למי שלא ביקשה או לא חושבת שהיא בכלל צריכה, זה רק מעצבן וגורם לך להראות תלותית ולא מקצועית .

איך זה בא לידי ביטוי בפייסבוק?

  • פנייה אישית לאנשים במסנג’ר להציע את שירותייך – מבחינתי זה כמו לדפוק למישהו בדלת, להתיישב לו בסלון, לחלוץ נעליים ולהתחיל לספר על העסק! חברה שלי קיבלה הצעות חוזרות ונשנות מנטורפתית לטיפול בבעיה רפואית –אסתטית של בנה תוך התעלמות מוחלטת מכך שאין להם עניין בכלל לטפל בסוגיה. האם היא עשתה לעצמה שירות טוב? האם חברה שלי אי פעם תמליץ על אותה בעלת מקצוע?
  • להגיב על פוסט של שיתוף בהצעת שירות מקצועי – לא כל מי שמשתפת בפייסבוק מעוניינת שתעזרי לה. לפעמים (א)נשים משתפים רק בשביל לשתף כי עצם השיתוף עוזר להם להרגיש יותר טוב ואין דבר יותר מעצבן ממישהו שנדחף לך לשיתוף עם תוכן שיווקי.

****בונוס****

# טעות 6 – שיח  מוגבל לעסק

זה שיש לך עסק לא אומר שזה כל הווייתך בעולם. דיברנו כבר על שזה שאנשים קונים מאנשים. אז איך לדעתך אנחנו בוחרים את האנשים מהם נרצה לקנות? חשוב לנו לראות שיש לנו ערכים משותפים, שאנחנו מאמינים באותם דברים. לכן חשוב למצוא נקודות השקה לעיסוק שלך עם תחומים אחרים, ערכים נוספים שיש לך . שתפי כתבות מעניינות מתחומים משיקים, הגיגייך על נושאים משלימים, ארחי בעמוד שלך בעל עסק מתחום אחר שגם יעניין את הקוראים שלך. או במילים אחרות – התייחסי לעמוד שלך כסוג של מגזין.

# טעות 7  – אני אמא גאה

כולנו, לא?

ועדיין אם הצלחת לסקרן אותי להכנס לעמוד שלך ולהכיר אותך יותר טוב ואז במקום לפגוש תכנים מעניינים (ע”ע הטעות הקודמת) אני פוגשת אותך מנגבת גלידה מהפרצוף של הילד שלך בפארק ואת מסיבת יום הולדת 70 של אמא שלך ואת תמונת המחזור מהגן של הילדה…. ובכן…. איבדתי עניין. קאפיש?

אם כבר בחרת לשתף תמונות של הילדים שלך תראי איך את עושה חיבור מעניין בין העולמות.

התנהלות נכונה בפייסבוק היא מקפצה אדירה לכל עסק ובמיוחד לעסק בתחילת דרכו כי את רב העבודה אפשר לעשות בחינם….

רוצה ללמוד מאיתנו איך אנחנו משווקות נכון בפייסבוק ולקבל את ההנחיה האישית שלנו ?

רוצה שנעבוד יחד על שיווק העסק שלך?

רוצה שנעזור לך לשווק את העסק שלך? קליק כאן

מה ללבוש? 2

קוקו שנל אמרה פעם: “אופנה חולפת, סטייל נשאר” (או שמא היה זה איב סן לורן? הדעות חלוקות),  והמשפט הזה מהווה משפט מפתח בכל ארון אליו

כל מה שדפוק בשיק ושוק

כל מה שדפוק בשיק ושוק זה פשוט ישב עליי והייתי צריכה לשחרר! חלוקת ציונים לאנשים על איך שהם נראים ועל פי מה שהם מתלבשים ועוד

טריני וסוזאנה עשו פאדיחה

טריני וסוזאנה היו המורות שלי והמנטוריות שלי בפורמטים השונים של התוכניות שלהן בעולם ואני חבה להן רבות מההתפתחות המקצועית שלי. נשבתי במבטא הבריטי, בישירות העוצמתית

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. מרב אבן זהר

    כתבה נהדרת.
    מוצאת את עצמי עושה כמה טעויות מהכתוב ?
    הולכת לתקן …

    1. ravid

      אהובה, את אלופה ביישום!

  2. נועה טלמור

    האמת שדאגתי כשלחצתי על הקישור למאמר הזה, כי אמרתי לעצמי ״שוב טיפים איך לדחוף את המוצר שלי ולשכנע אנשים שהוא טוב״ – אבל סופסוף פגשתי טיפים מתפיסת העולם שלי. מדויק מאוד! תודה ??

    1. ravid

      תודה יקירה!
      הגישה שלי אומרת שאם צריך לשכנע אנשים שהמוצר טוב, יש מצב שהוא לא מספיק…. במקום לשפר את השכנוע, כדאי לשפר את המוצר והוא כבר ימכור את עצמו

  3. לורט יפת

    רביד איזה כייף שדגדג לך לכתוב את הפוסט הזה…הרי אני הייתי נוכחת בשיעור שיווק שדיברת עליו והדברים שלימדת הם פשוט תורה שחייבים לשנן בטח בתחילת הדרך וגם בהמשך…אחרי השיעור איתך
    נכנסתי לפוסט שכתבתי לפני כמה ימים וערכתי אותו מחדש
    והרי זה פלא פתאום התחילו לזרום לייקים…
    תודה על הטיפים המצויינים
    מתכוונת ליישם
    תודה דגולה ושימשיך לדגדג לך לכתוב פוסטים כאלה מצויינים..

    לורט

    1. ravid

      אפילו ראיתי שכבר יישמת! אלופה!

  4. סיון ליבנה חכים

    פווווווסט מעולה
    אחד הטובים שקראתי לאחרונה
    ממש.
    אם לא ההההההה
    נקודות וחומר מעולה למחשבה
    תודה על השיתוף והכתיבה
    נ ה ד ר ת

    1. ravid

      איזה כיף שאהבת!

  5. ליאת לזר

    פוסט מעולה ומלא ערך ממוקד ועינייני כמו שאני אוהבת. ובהחלט מעוניינת לשמוע על הסדנה.

    1. ravid

      שמחה שאהבת!
      אחרי החג נדבר ונבדוק אם הסדנא שלנו מתאימה לך.

  6. הי רביד,
    פוסט מצויין, חיזק לי הרבה דברים שאני מתנהלת איתם ודרכם בפייסבוק שלי והם עובדים מצויין (והכל דרך דף אישי ולא עסקי)
    כתבת כאן הרבה דברים שלמדתי מעצם היותי שם ומעצם הבחירות שהחלטתי לעשות שם שקשורות בעסק שלי.
    אוטנתיות זו מילה מאוד חשובה כאן. גם כשאתה מנהל עסק תמיד וקודם כל להעביר את מי שאתה בלי “קישוטים” מיותרים.
    כמו שכתבת יש לנו עוד דברים חוץ מהעסק, תובנות שנרצה לשתף, יום יום, החיים עצמם. כשהכל יחד מגיע במינונים הנכונים לצד השני קורים דברים נפלאים משני הצדדים.
    אני מרצה ומדריכה על רשת הפינטרס וגם שם הרבה ממש שכתבת כאן תקף לחלוטין.
    תודה על הפוסט הזה פוסט מעולה וממוקד.
    חג שמח!
    תמרי

  7. Tali Slonim Shafat

    פוסט מעולה רביד. כל כך נכון גם כלקוחה וגם כמקדמת… ובכלל הכלל הפשוט הוא להיות בנאדם גם בפייסבוק – להיות פשוט, נקי ובגובה העיניים, לתת קרדיט כשצריך ולא להידחף. תודה וחג שמח?

  8. טובה גורקביץ

    רביד, את כל כך מדייקת אותי למרות שאני לא בשיווק מאסיבי של העסק שלי. שמחה לדעת ולשתף. “יום אחד זה יקרה……..”

    1. ravid

  9. ליאת רסיין פרי

    אחלה פוסט. התחברתי לכל הכתוב. טעות מספר 2 מוציאה אותי מדעתי! אני כבר שוקלת לבטל חברויות בגין התנהגות כזו. כמו שאמרת, רוצים שאוהב אתכם?! תחזרו, תרשימו ?

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.