בואי שרה’לה, הולכים! (או- איך להתלבש אחרי גיל 50)

הרשת גועשת בשעות האחרונות למראה שמלתה של אשת ראש הממשלה בעת טקס ממלכתי במשכן הכנסת להשבעת הכנסת ה 19.

שרה נתניהו הופיעה בשמלת תחרה שחורה  שלא הותירה מקום לדמיון , לא החמיאה וחשפה טפח וטפחיים.

מוזר שאחרי כל כך הרבה שנים בתור אשת ראש הממשלה היא לא השכילה לפתח חוש בסיסי לקוד לבוש הולם לסיטואציה הזו. אם היא סתם הייתה לובשת שמלה מכוערת ולא מחמיאה לא היו מעירים לה. יורדים עליה כי הצליחה לשלב את שלושת הלאווים בשמלה אחת: צמוד, שקוף וקצר.

מניסיוני  בתור סטייליסטית אישית אני יודעת ששרה’לה לא לבד. הרבה נשים שואלות איך יוכלו לשמר את אמירה האישית שלהן בעולם שבו האופנה פונה לצעירות (השמלה המושמצת הייתה יכולה להראות נהדר על בחורה צעירה יותר). אז איך מתבגרים סגנונית בכבוד, בסטייל ועם אמירה אישית?

בכל גיל כדאי ורצוי להתלבש בהתאם למבנה הגוף. העניין מתחדד לקראת גיל המעבר שם צפויים שינויים הורמונאליים ובהרבה מהמקרים גם עשויים לשנות את מבנה הגוף. נשים רבות מדווחות שזה הגיל שבו הם “לא מוצאות את עצמן” בחנויות האופנה וקשה להן להתאים לעצמן בגדים פתאום למרות שמעולם לא חוו קשיים. אז לימדי את מבנה הגוף שלך ואיזה גזרות יחמיאו לך כך תוכלי להוריד ק”ג ויזואליים במיידי.  (המשיכי לעקוב אחרינו, בקרוב נעלה מדריך להלבשה בהתאם למבנה הגוף ב ח י נ ם )

צבע – ככל שאת מתבגרת גווני הפנים שלך מתרככים והרבה צבעים שפעם נראו נהדר עלייך, כבר לא יעשו את העבודה. שחור הוא דוגמא נהדרת לצבע שברב המקרים הינו חזק מידי לצבעוניות שהולכת ופוחתת מהפנים. אה כן, ועוד משהו – שחור מדגיש קמטים. כן , כן קראת נכון. ככל שאת מתבגרת כדאי לבחור פחות ופחות באופציה השחורה והכה אוטומטית משום שהיא פשוט לא מחמיאה יותר. במקום שחור נסי לבחור גוונים של אפור. את כל סימני השאלה מסביב לצבעים תוכלי לבטל אם רק תלמדי את צבעים הנכונים שלך על ידי איבחון צבע מקצועי. כך תמיד תדעי מה מחמיא לך, תמיד תקבלי מחמאות ולא תוציאי כסף מיותר על בגדים שלא תלבשי.

גזרות – אישה לובשת בגד שהוא קרוב לגוף, נערה לובשת בגד צמוד לגוף. ההבדל המינורי הזה יעשה עבורך הבדל עצום בהרגשה ואת תראי רזה יותר משום שאת לא “תמלאי” את הבגד עד כדי פיצוץ. ביחרי גזרות רחוקות מהגוף שמתארות ומלוות את הקימורים הנשיים ולא חונקות אותן.

שרוולים –נשים רבות שואלות אותי איך לטשטש את הזרועות שעם השנים נהיו מלאות יותר ורפויות יותר. אז התשובה נמצאת בגוף השאלה. איך לטשטש? להלביש. שרוולים זה מאסט! האורך המחמיא ביותר מגיע כחמישה ס”מ מעל המרפק.

זיכרי את שלושת הלאווים – קצר, צמוד , חשוף.  את יכולה לבחור אלמנט אחד מבין השלושה. למשל אם בחרת שמלה צמודה , היא צריכה להיות לפחות עד הברכיים וללא מחשוף. אם בחרת שמלה קצרה וודאי שהיא רפוייה וללא מחשוף. ומה בנוגע למחשופים? תלוי כמובן לאן הולכים. אם את יוצאת לדייט במסעדה יחולו כללים שונים מאשר אם את הולכת לאירוע משפחתי. ואם את אורחת במשכן הכנסת … כדאי להפעיל עוד קצת שיקול דעת. הדרך הנכונה לחשוף מעט עור

היא על ידי חשיפת אזור אחר – או זרועות, או רגליים או גב ובמקרים נדירים מחשוף חזה.

אביזרים- יכולים כידוע ליצור או לשבור את המראה. בסיטואציה כמו זו, ביקור במשכן הכנסת לטקס רישמי, תמיד עדיפה שמלה קלאסית מחמיאה ואביזרים עם אמירה אישית מאשר ההפך. לעומת זאת, אם את אישה עם אמירה אישית ברורה, סגנון מובחן ואפילו נטייה קלה לדרמה (כמוני.. 😉 ) כשיש הרבה סגנון בשמלה, כדאי להשאיר את האיבזור רגוע יותר כדי לא ליצוא מראה צעקני מידי.

לסיכום, העובדה שתעשיית האופנה לא רגישה לצרכיים לא אומרת שאת צריכה להתעלם מהן גם. היי קשובה לשכל הישר שלך ומצאי את ההזדמנות ללמוד מה הנתונים שלך ואיך לעבוד איתם. גם אם עד כה לא היה לך סגנון מוגדר, אין זמן מאוחר מידי כדי להשקיע בעצמך ולפתח אמירה אישית. כך שאם תוזמני למשכן הכנסת, תמיד תדעי מה ללבוש…

לעוד כתבות בנושא סטיילינג, סטיילינג אישי ואפשרויות שונות של קורס סטיילינג, כנסי לבלוג

כל התמונות כתבה נלקו מpolyvore. אתן מוזמנות לבקר בפרופיל שלנו לקבל השראה לאאוטפיטים

מסיבת החלפת בגדים

מי שמכיר אותי יודע שבעוד שאני אוהבת מאד בגדים (ודברים יפים בכלל) אני מעדיפה שלא לשלם עליהם כסף. תקראו לי קמצנית אבל אני מעדיפה לא

איפה להתחיל?

אז מה כותבים בפוסט ראשון? אני מניחה שמתחילים מהתחלה… אני רביד, בת 29 , מעצבת רב תחומית, כרגע בעיקר סטייליסטית אישית. אני בעצם עושה סטיילינג

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.